Ontwikkelingen in social media

#DigitalDetox

De wereld is in beweging, we staan meer stil bij wat goed is voor ons en de wereld, in plaats van constant bezig te zijn iets te bereiken. Dit geldt ook voor social-mediastrategie, want Digital Wellness, #digitaldetox, is een begrip aan het worden.

Maar wat betekent dit voor de communicatie met onze doelgroep(en) via social kanalen?

De kenners zijn het allemaal wel eens dat het zal gaan draaien om kwaliteit. De content moet echt relevant zijn voor je doelgroep, het moet iets toevoegen en niet alleen ervoor zorgen ‘dat je weer even van je hebt laten horen’. Je zal dus nog dichter op je doelgroepen moeten gaan zitten.

Verder wordt direct contact met gelijkgestemden belangrijker; stimuleer contact via chat, messenger, communities etc. Ook wil de social-mediagebruiker weten met wie hij of zij te maken heeft; een merk moet duidelijk zijn in waar het voor staat en dat mag je laten zien. Echtheid dus, want het wantrouwen in online kanalen groeit. Zeg wie je bent en wat je waarden zijn.