Webshop beginnen, maar hoe?

Producten verkopen

Klant: MKB OefoO Organic Wear in Den Haag
Activiteiten: Online verkoop van nieuw kledingmerk
Doel: Duidelijk presenteren van producten en verkoop daarvan
Inhoud website: Overzichtshomepage, shop met betaalsysteem, FAQ, blog, contactpagina

Wat deed De Nootfabriek?

  • Websiterealisatie Plus:  (€ 1.250,00)
  • Uitbreiding functionaliteiten: taalswitch, uitgebreid verzendsysteem, dynamisch prijssysteem (475,00)
  • Huisstijl: logo, briefpapier, stickers, 2 posters, 2 advertenties (€ 1.200,00)
  • Fotografie eerste campagne (€ 1.000,00)
  • Schrijven van alle teksten door copywriter (€ 1.200)
  • Vertaling alle teksten naar het Engels (€ 500,00)
  • Uitgebreide SEO (inclusief)
  • Wij onderhouden deze website tegen een uurtarief van € 40,00 per uur.
  • Aanvullende teksten en fotografie bieden wij tegen een gereduceerd tarief aan.

Totale kosten: € 5.625,00 excl BTW

Aanpak realisatie webshop:

Een nieuw kledingmerk is een uitdaging, maar gelukkig wist de eigenaresse prima wat ze wilde voor haar webshop. Er zijn redelijk wat uren gaan zitten in het brainstormen over look and feel; hoe wil je visueel communiceren met je doelgroep? Maar uiteraard ook; hoe doe je dat tekstueel? Teksten zijn van groot belang bij de vindbaarheid. Samen kwamen we tot een omschrijving van de stijl, dat als leidraad heeft gediend, en nog steeds dient, bij alle communicatie-uitingen.

Visuele communicatie

De eerste voorraad was aanwezig, dus de fotografie kon ook van start. Om ervoor te zorgen dat we allemaal met de neuzen dezelfde kant uit zouden staan, hebben we een kick-off meeting gehouden met de disciplines die aan het project OefoO samenwerkten: klant, projectmanager, fotograaf, grafisch ontwerper en copywriter. De planning werd opgesteld en we gingen aan de gang. De doorlooptijd van 2 maanden, dus behoorlijk doorwerken, maar het is gelukt!

Projectmanagement

Belangrijk tijdens zo’n omvangrijk project als een webshop ontwikkelen is dat iedereen zijn taak weet, zich bewust is van de deadline, maar ook dat de klant goed bereikbaar is voor overleg zodat het proces vlot kon verlopen. Uiteraard is een website als deze altijd in beweging omdat er nieuwe producten bijkomen en nieuwe fotografie van belang is ivm marketing en PR. Omdat een webshop een website is die ‘werkt’, moet ook goed in de gaten gehouden worden of de shop wel doet wat hij moet doen.

Mediabureau inschakelen

Omdat een merk als dit veel marketing en PR nodig heeft, hebben we de klant kennis laten maken met een extern marketingbureau dat samen met hen een media strategie heeft ontwikkeld, zowel voor social media als online adverteren. Aangezien De Nootfabriek veel contacten heeft is die overdracht ook soepel verlopen en hebben wij regelmatig contact met het marketingbureau zodat we allemaal dezelfde kant op blijven gaan.

www.OefoO.com

Desktop view webshop

Mobiele view webshop